Datasets

FilterActive filter: Vervoer | Reset

Fietspompen

19 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Dataset mbt openbare fietspompen die bij openbaar vervoer haltes staan in Utrecht.

Waardering: (2 stemmen)

Bijlagen

  • fietspompen haltes.xlsx

    17-05-2017, XLS,

Taxivervoer reden

3 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Taxivervoer reden afkomstig uit een peiling van Bewonerspanel Utrecht. Hier vind je de rapportage:

Waardering: (3 stemmen)

Bijlagen

  • Bewonerspanel taxivervoer reden

    29-11-2018, XLS,

Leerlingenvervoer

65 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Dataset met cijfers van leerlingenvervoer in Utrecht, de peildatum van deze dataset is 7 april 2015. Hierbij zijn de aantallen leerlingen weergeven bij de volgende soorten vervoer:

  • aangepast vervoer;
  • eigen vervoer;
  • fietsvervoer;
  • fietsvervoer begeleid;
  • openbaar vervoer;
  • openbaar vervoer begeleid.
Waardering: (45 stemmen)

Bijlagen

  • Leerlingenvervoer

    18-05-2016, CSV,
  • Leerlingenvervoer 2015 (percentages)

    22-06-2016, CSV,

Aanvullende Openbaar Vervoer AOV

49 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: Aantal ritten per periode met Aanvullende Openbaar Vervoer (AOV) gebaseerd op de facturen vanaf 1-1-2015.

Het databestand bevat de volgende velden:

  • woonplaats: De plaats waarin de cliënt woonachtig is
  • wijk: De wijk waarin de cliënt woonachtig is
  • buurt: De buurt waarin de cliënt woonachtig is
  • periode: Periode waarop de ritten betrekking hebben
  • aantal_ritten_in_periode: Het aantal ritten in de aangegeven periode
  • aantal_passagiers_in_periode: Het aantal pasagiers in de aangegeven periode
  • aantal_kilometers_per_periode: Het aantal gereden kilometers in de aangegeven periode
  • gemiddeld_aantal_km_per_rit: Het gemiddeld aantal gereden kilometers per rit in de aangegeven periode
Waardering: (51 stemmen)

Bijlagen

  • aanvullende_openbaar_vervoer_aov

    01-04-2019, CSV,
  • Aanvullende Openbaar Vervoer AOV.csv

    25-02-2019, CSV,

Bereikbaarheid Utrecht

112 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Dataset mbt tevredenheid van Utrechtse bewoners over bereikbaarheid op totaal- en wijkniveau. In deze dataset staan de volgende gegevens vermeld:

  • openbaar vervoer in de buurt;
  • bereikbaarheid van de buurt per auto;
  • bereikbaarheid van de binnenstad; lopend
  • bereikbaarheid van de binnenstad; met de fiets;
  • bereikbaarheid van de binnenstad; met de scooter/brommer;
  • bereikbaarheid van de binnenstad; met de auto;
  • bereikbaarheid van de binnenstad; met de bus;
  • bereikbaarheid van de binnenstad; met de tram;
  • bereikbaarheid van de binnenstad; met de trein;
  • lopend naar de binnenstad gaat;
  • met de fiets naar de binnenstad gaat;
  • met de scooter/brommer naar de binnenstad gaat;
  • met de bus naar de binnenstad gaat;
  • met de tram naar de binnenstad gaat;
  • met de trein naar de binnenstad gaat.

Deze data zijn afkomstig uit de buurtmonitor WistUData waar data over Utrecht mbt verschillende onderwerpen te vinden zijn. De data uit de buurtmonitor WistUData worden verzameld door afdeling Onderzoek van de gemeente Utrecht.

Hier staat de link naar de buurtmonitor WistUData waar je de selectie van data mbt inwoners kan vinden:

Waardering: (41 stemmen)

Bijlagen

  • Bereikbaarheid

    22-02-2016, URL,

Taxivervoer factoren

4 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Taxivervoer factoren afkomstig uit een peiling van Bewonerspanel Utrecht. Hier vind je de rapportage:

Waardering: (1 stem)

Bijlagen

  • Bewonerspanel taxivervoer factoren

    29-11-2018, XLS,

Bushaltes gemeente Utrecht

61 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Overzicht van bushaltes in de gemeente Utrecht

Waardering: (3 stemmen)

Bijlagen

  • Bushaltes gemeente Utrecht

    10-08-2015, CSV,

OV haltes Den Haag

48 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: De OV-halte kaart is een samengesteld product van leveringen van diverse exploitanten die in de gemeente Den Haag opereren. De brondata is afkomstig van het NDOV loket en vervolgens bewerkt door DSO/PSO van de gemeente Den Haag.
  • Doel registratie: Beheer openbare ruimte
  • Beperkingen: Deze dataset is niet geschikt voor juridische of landmeetkundige doeleinden
  • Mogelijkheden: Deze dataset is geschikt voor het inzichtelijk maken van de locatie op de kaart
  • Coördinatenstelsel: RDnew. De KML is WGS84
Waardering: (27 stemmen)

Bijlagen

  • ovhaltes.json

    18-10-2019, JSON,
  • ovhaltes.zip

    18-10-2019, ZIP,
  • ovhaltes.csv

    18-10-2019, CSV,
  • ovhaltes.xlsx

    18-10-2019, XLSX,
  • ovhaltes.kml

    18-10-2019, KML,
  • ovhaltes.html

    18-10-2019, HTML,

Bushaltes langs de provinciale wegen

6 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Hier wordt een overzicht gegeven de de Bushaltes in beheer dan DBI.

Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.

Waardering: (1 stem)

Bijlagen

  • Bushaltes 1

    20-12-2018, WMS,
  • Verkeer_Verkeer_opendata_totaal_WFS:Bushaltes

    20-12-2018, WFS,

Sporen Den Haag

28 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: Sporen van tram en trein in Den Haag. (Let wel: bevat alleen de ligging van de sporen en geen informatie over tramlijnen.)
  • Bron: BGT gemeente Den Haag
  • Doel registratie: Maken van de topografische kaart van Den Haag
  • Viewer: https://arcg.is/1T01W1
  • Coördinatenstelsel: RDnew. De KML is WGS84
Waardering: (33 stemmen)

Bijlagen

  • spoor.html

    31-08-2018, HTML,
  • spoor.kml

    18-10-2019, KML,
  • spoor.zip

    18-10-2019, ZIP,
  • spoor.json

    18-10-2019, JSON,

Bewegwijzering

13 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Data is afkomstig van de Nationale Bewegwijzeringsdienst (NBd). De NBd wordt aangestuurd door vertegenwoordigers van de VNG, UVW, IPO en RWS. De NBd is formeel onderdeel van Rijkswaterstaat, maar de aansturing gebeurd door de gezamenlijke partijen.

Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.

Waardering: (1 stem)

Bijlagen

  • Bewegwijzering

    20-12-2018, WMS,
  • Verkeer_Verkeer_opendata_totaal_WFS:Bewegwijzering

    20-12-2018, WFS,

Abris Den Haag

23 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: Locaties van abri's (wachthuisjes voor het openbaar vervoer)
  • Bron: BGT gemeente Den Haag
  • Doel registratie: inventarisatie
  • Kwaliteit: Abri's zijn onderdeel van het straatmeubilair in de openbare ruimte van Den Haag. Hiervan is de aangegeven locatie in de dataset betrouwbaar maar is het moeilijk iets te zeggen over de volledigheid. Toch kiest de gemeente ervoor ze aan te bieden als open data. De afdeling Geo-informatie van de Gemeente Den Haag maakt de topografische kaart van Den Haag, officieel geheten: Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). De BGT wordt voornamelijk bijgehouden aan de hand van mutatiemeldingen. Uit het bouwvergunningenproces wordt gesignaleerd wanneer een pand bouwrijp is. De beheerprocessen wegen, groen en bomen hebben een vergelijkbaar proces waarbij wordt aangegeven waar de BGT moet worden bijgewerkt. Daarnaast wordt elk jaar 1/3 van Den Haag nagekeken door een landmeter die te voet op pad gaat. Hierbij wordt alles meegenomen, van hagenaar tot brandkraan, van boom tot straatlantaarn. Er is dus een cyclus van 3 jaar waarin de hele stad wordt verkend. Meldingen over objecten die wel in de stad aanwezig zijn maar niet in de dataset kunnen, vergezeld van een plaatje, gedaan worden op bgt@denhaag.nl.
  • Beperkingen: Deze dataset is niet geschikt voor juridische of landmeetkundige doeleinden
  • Mogelijkheden: Deze dataset is geschikt voor het inzichtelijk maken van de locatie op de kaart
  • Coördinatenstelsel: RDnew. De KML is WGS84
Waardering: (23 stemmen)

Bijlagen

  • abris.json

    18-10-2019, JSON,
  • abris.zip

    18-10-2019, ZIP,
  • abris.csv

    18-10-2019, CSV,
  • abris.xlsx

    18-10-2019, XLSX,
  • abris.html

    18-10-2019, HTML,
  • abris.kml

    18-10-2019, KML,

Stedenbaanplus invloedsgebieden

4 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Stedenbaan (sinds 2013 officieel StedenbaanPlus geheten) is een zogenaamd Transit-oriented development-programma voor ruimtelijke ontwikkeling en hoogwaardig openbaar vervoer in het zuidelijk deel van de Nederlandse Randstad. Stedenbaan is een samenwerking van de Nederlandse Spoorwegen, ProRail, de Provincie Zuid-Holland, Stadsgewest Haaglanden, Stadsregio Rotterdam, Regio Holland-Rijnland, de Drechtsteden, het Intergemeentelijk Samenwerkingsorgaan Midden-Holland, de Gemeente Den Haag en de Gemeente Rotterdam.

Doel van het programma is het verbeteren van het openbaar vervoer in het zuidelijk deel van de Randstad (Zuidvleugel), door de kwaliteit van de openbaar vervoerverbindingen te verbeteren, met een hogere frequentie te rijden, en het openbaar vervoer meer op elkaar af te stemmen.[1] Daarnaast moet de leef- en werkkwaliteit in de directe omgeving van de openbaar-vervoerknooppunten worden verbeterd, door de bouw van nieuwe woningen en kantoren en extra faciliteiten zoals parkeerplaatsen.

Het initiatief voor Stedenbaan is genomen in december 2003, toen op een bestuurdersconferentie van Zuid-Hollandse overheden afgesproken werd een platform op te richten dat tot doel had het openbaar vervoer in de Zuidvleugel effectiever en intensiever te benutten. Aanleiding was dat de groei van de infrastructuur in de regio niet in pas liep met de groei van de verschillende gemeentes in de regio naar een metropoolregio.[2] Na een verkennend onderzoek werden de ambities beschreven in het document 'Ruimtelijk Ambitiedocument Stedenbaan 2020'.
Het StedenbaanPlusnetwerk is opgebouwd uit hoofd(NS)spoorverbindingen, regionale spoorverbindingen, metro-systemen, sneltramverbindingen en regionale snelbusverbindingen.

Het netwerk bestaat uit zowel bestaande als nieuwe tracé's en/of stations.

Afgesproken is om te werken met cirkelvormige invloedsgebieden rondom de stations en de haltes, gedifferentieerd naar de verschillende categorieën: de stations van de hoofd- en regionale spoorverbindingen en de metrostations van de Stadsregio Rotterdam hebben een straal van 1200m; de overige haltes hebben een straal van 800m.

Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.

Waardering: (1 stem)

Bijlagen

  • Invloedsgebied [Stedenbaanplus - regiorail]

    20-12-2018, WMS,
  • Ruimte_Ruimte_WFS:Stedenbaanplus_invloedsgebieden

    20-12-2018, WFS,

Stedenbaanplus stations

3 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Stedenbaan (sinds 2013 officieel StedenbaanPlus geheten) is een zogenaamd Transit-oriented development-programma voor ruimtelijke ontwikkeling en hoogwaardig openbaar vervoer in het zuidelijk deel van de Nederlandse Randstad. Stedenbaan is een samenwerking van de Nederlandse Spoorwegen, ProRail, de Provincie Zuid-Holland, Stadsgewest Haaglanden, Stadsregio Rotterdam, Regio Holland-Rijnland, de Drechtsteden, het Intergemeentelijk Samenwerkingsorgaan Midden-Holland, de Gemeente Den Haag en de Gemeente Rotterdam.

Doel van het programma is het verbeteren van het openbaar vervoer in het zuidelijk deel van de Randstad (Zuidvleugel), door de kwaliteit van de openbaar vervoerverbindingen te verbeteren, met een hogere frequentie te rijden, en het openbaar vervoer meer op elkaar af te stemmen.[1] Daarnaast moet de leef- en werkkwaliteit in de directe omgeving van de openbaar-vervoerknooppunten worden verbeterd, door de bouw van nieuwe woningen en kantoren en extra faciliteiten zoals parkeerplaatsen.

Het initiatief voor Stedenbaan is genomen in december 2003, toen op een bestuurdersconferentie van Zuid-Hollandse overheden afgesproken werd een platform op te richten dat tot doel had het openbaar vervoer in de Zuidvleugel effectiever en intensiever te benutten. Aanleiding was dat de groei van de infrastructuur in de regio niet in pas liep met de groei van de verschillende gemeentes in de regio naar een metropoolregio.[2] Na een verkennend onderzoek werden de ambities beschreven in het document 'Ruimtelijk Ambitiedocument Stedenbaan 2020'.
Het StedenbaanPlusnetwerk is opgebouwd uit hoofd(NS)spoorverbindingen, regionale spoorverbindingen, metro-systemen, sneltramverbindingen en regionale snelbusverbindingen.

Het netwerk bestaat uit zowel bestaande als nieuwe tracé's en/of stations.

Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.

Waardering: (1 stem)

Bijlagen

  • Stedenbaan stations [Stedenbaanplus - regiorail]

    20-12-2018, WMS,
  • Ruimte_Ruimte_WFS:Stedenbaanplus_stations

    20-12-2018, WFS,

Telvakken verkeerstellingen

4 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

In dit bestand wordt een overzicht gegeven van de telvakken langs de provinciale wegen.

Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.

Waardering: (2 stemmen)

Bijlagen

  • Telvakken verkeerstellingen

    20-12-2018, WMS,
  • Verkeer_Verkeer_opendata_totaal_WFS:Telvakken_verkeerstellingen

    20-12-2018, WFS,
  • Telvakken

    20-12-2018, WMS,
  • Telvakken

    20-12-2018, WMS,