Datasets

FilterActive filter: Tram | Reset

Bovenleidingmasten Den Haag

8 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: Locaties van meerpalen
  • Bron: BGT gemeente Den Haag
  • Doel registratie: Maken van de BGT
  • Kwaliteit: Bovenleidingmasten voor de elektrische voeding van trams zijn als puntlocaties onderdeel van het 'plus' gedeelte van de BGT van Den Haag. Hiervan is de aangegeven locatie in de dataset betrouwbaar maar is het moeilijk iets te zeggen over de volledigheid. Toch kiest de gemeente ervoor ze aan te bieden als open data. De afdeling Geo-informatie van de Gemeente Den Haag maakt de topografische kaart van Den Haag, officieel geheten: Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). De BGT wordt voornamelijk bijgehouden aan de hand van mutatiemeldingen. Uit het bouwvergunningenproces wordt gesignaleerd wanneer een pand bouwrijp is. De beheerprocessen wegen, groen en bomen hebben een vergelijkbaar proces waarbij wordt aangegeven waar de BGT moet worden bijgewerkt. Daarnaast wordt elk jaar 1/3 van Den Haag nagekeken door een landmeter die te voet op pad gaat. Hierbij wordt alles meegenomen, van hagenaar tot brandkraan, van boom tot straatlantaarn. Er is dus een cyclus van 3 jaar waarin de hele stad wordt verkend. Meldingen over objecten die wel in de stad aanwezig zijn maar niet in de dataset kunnen, vergezeld van een plaatje, gedaan worden op bgt@denhaag.nl.
  • Viewer: https://arcg.is/1Xu8bL
  • Coördinatenstelsel: RDnew. De KML is WGS84
Waardering: (1 stem)

Bijlagen

  • Bovenleidingmasten.json

    14-11-2019, JSON,
  • Bovenleidingmasten.zip

    14-11-2019, ZIP,
  • Bovenleidingmasten.csv

    14-11-2019, CSV,
  • Bovenleidingmasten.xlsx

    14-11-2019, XLSX,
  • Bovenleidingmasten.html

    14-11-2019, HTML,
  • Bovenleidingmasten.kml

    14-11-2019, KML,

OV haltes Den Haag

48 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: De OV-halte kaart is een samengesteld product van leveringen van diverse exploitanten die in de gemeente Den Haag opereren. De brondata is afkomstig van het NDOV loket en vervolgens bewerkt door DSO/PSO van de gemeente Den Haag.
  • Doel registratie: Beheer openbare ruimte
  • Beperkingen: Deze dataset is niet geschikt voor juridische of landmeetkundige doeleinden
  • Mogelijkheden: Deze dataset is geschikt voor het inzichtelijk maken van de locatie op de kaart
  • Coördinatenstelsel: RDnew. De KML is WGS84
Waardering: (27 stemmen)

Bijlagen

  • ovhaltes.json

    14-11-2019, JSON,
  • ovhaltes.zip

    14-11-2019, ZIP,
  • ovhaltes.csv

    14-11-2019, CSV,
  • ovhaltes.xlsx

    14-11-2019, XLSX,
  • ovhaltes.kml

    14-11-2019, KML,
  • ovhaltes.html

    14-11-2019, HTML,

Sporen Den Haag

28 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: Sporen van tram en trein in Den Haag. (Let wel: bevat alleen de ligging van de sporen en geen informatie over tramlijnen.)
  • Bron: BGT gemeente Den Haag
  • Doel registratie: Maken van de topografische kaart van Den Haag
  • Viewer: https://arcg.is/1T01W1
  • Coördinatenstelsel: RDnew. De KML is WGS84
Waardering: (33 stemmen)

Bijlagen

  • spoor.html

    31-08-2018, HTML,
  • spoor.kml

    14-11-2019, KML,
  • spoor.zip

    14-11-2019, ZIP,
  • spoor.json

    14-11-2019, JSON,

Bereikbaarheid Utrecht

112 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Dataset mbt tevredenheid van Utrechtse bewoners over bereikbaarheid op totaal- en wijkniveau. In deze dataset staan de volgende gegevens vermeld:

  • openbaar vervoer in de buurt;
  • bereikbaarheid van de buurt per auto;
  • bereikbaarheid van de binnenstad; lopend
  • bereikbaarheid van de binnenstad; met de fiets;
  • bereikbaarheid van de binnenstad; met de scooter/brommer;
  • bereikbaarheid van de binnenstad; met de auto;
  • bereikbaarheid van de binnenstad; met de bus;
  • bereikbaarheid van de binnenstad; met de tram;
  • bereikbaarheid van de binnenstad; met de trein;
  • lopend naar de binnenstad gaat;
  • met de fiets naar de binnenstad gaat;
  • met de scooter/brommer naar de binnenstad gaat;
  • met de bus naar de binnenstad gaat;
  • met de tram naar de binnenstad gaat;
  • met de trein naar de binnenstad gaat.

Deze data zijn afkomstig uit de buurtmonitor WistUData waar data over Utrecht mbt verschillende onderwerpen te vinden zijn. De data uit de buurtmonitor WistUData worden verzameld door afdeling Onderzoek van de gemeente Utrecht.

Hier staat de link naar de buurtmonitor WistUData waar je de selectie van data mbt inwoners kan vinden:

Waardering: (41 stemmen)

Bijlagen

  • Bereikbaarheid

    22-02-2016, URL,