Datasets

FilterActive filter: Openbaar Vervoer | Reset

Bushaltes langs de provinciale wegen

keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Hier wordt een overzicht gegeven de de Bushaltes in beheer dan DBI.

Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.

Waardering: (1 stem)

Bijlagen

  • Bushaltes 1

    20-12-2018, WMS,
  • Verkeer_Verkeer_opendata_totaal_WFS:Bushaltes

    20-12-2018, WFS,

Stedenbaanplus invloedsgebieden

keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Stedenbaan (sinds 2013 officieel StedenbaanPlus geheten) is een zogenaamd Transit-oriented development-programma voor ruimtelijke ontwikkeling en hoogwaardig openbaar vervoer in het zuidelijk deel van de Nederlandse Randstad. Stedenbaan is een samenwerking van de Nederlandse Spoorwegen, ProRail, de Provincie Zuid-Holland, Stadsgewest Haaglanden, Stadsregio Rotterdam, Regio Holland-Rijnland, de Drechtsteden, het Intergemeentelijk Samenwerkingsorgaan Midden-Holland, de Gemeente Den Haag en de Gemeente Rotterdam.

Doel van het programma is het verbeteren van het openbaar vervoer in het zuidelijk deel van de Randstad (Zuidvleugel), door de kwaliteit van de openbaar vervoerverbindingen te verbeteren, met een hogere frequentie te rijden, en het openbaar vervoer meer op elkaar af te stemmen.[1] Daarnaast moet de leef- en werkkwaliteit in de directe omgeving van de openbaar-vervoerknooppunten worden verbeterd, door de bouw van nieuwe woningen en kantoren en extra faciliteiten zoals parkeerplaatsen.

Het initiatief voor Stedenbaan is genomen in december 2003, toen op een bestuurdersconferentie van Zuid-Hollandse overheden afgesproken werd een platform op te richten dat tot doel had het openbaar vervoer in de Zuidvleugel effectiever en intensiever te benutten. Aanleiding was dat de groei van de infrastructuur in de regio niet in pas liep met de groei van de verschillende gemeentes in de regio naar een metropoolregio.[2] Na een verkennend onderzoek werden de ambities beschreven in het document 'Ruimtelijk Ambitiedocument Stedenbaan 2020'.
Het StedenbaanPlusnetwerk is opgebouwd uit hoofd(NS)spoorverbindingen, regionale spoorverbindingen, metro-systemen, sneltramverbindingen en regionale snelbusverbindingen.

Het netwerk bestaat uit zowel bestaande als nieuwe tracé's en/of stations.

Afgesproken is om te werken met cirkelvormige invloedsgebieden rondom de stations en de haltes, gedifferentieerd naar de verschillende categorieën: de stations van de hoofd- en regionale spoorverbindingen en de metrostations van de Stadsregio Rotterdam hebben een straal van 1200m; de overige haltes hebben een straal van 800m.

Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.

Waardering: (0 stemmen)

Bijlagen

  • Invloedsgebied [Stedenbaanplus - regiorail]

    20-12-2018, WMS,
  • Ruimte_Ruimte_WFS:Stedenbaanplus_invloedsgebieden

    20-12-2018, WFS,

Sporen Den Haag

7 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: Sporen van tram en trein in Den Haag. (Let wel: bevat alleen de ligging van de sporen en geen informatie over tramlijnen.)
  • Bron: BGT gemeente Den Haag
  • Doel registratie: Maken van de topografische kaart van Den Haag
  • Viewer: https://arcg.is/1T01W1
  • Coördinatenstelsel: RDnew. De KML is WGS84
Waardering: (33 stemmen)

Bijlagen

  • spoor.html

    31-08-2018, HTML,
  • spoor.zip

    21-05-2019, ZIP,
  • spoor.kml

    21-05-2019, KML,
  • spoor.json

    21-05-2019, JSON,

Stedenbaanplus stations

keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Stedenbaan (sinds 2013 officieel StedenbaanPlus geheten) is een zogenaamd Transit-oriented development-programma voor ruimtelijke ontwikkeling en hoogwaardig openbaar vervoer in het zuidelijk deel van de Nederlandse Randstad. Stedenbaan is een samenwerking van de Nederlandse Spoorwegen, ProRail, de Provincie Zuid-Holland, Stadsgewest Haaglanden, Stadsregio Rotterdam, Regio Holland-Rijnland, de Drechtsteden, het Intergemeentelijk Samenwerkingsorgaan Midden-Holland, de Gemeente Den Haag en de Gemeente Rotterdam.

Doel van het programma is het verbeteren van het openbaar vervoer in het zuidelijk deel van de Randstad (Zuidvleugel), door de kwaliteit van de openbaar vervoerverbindingen te verbeteren, met een hogere frequentie te rijden, en het openbaar vervoer meer op elkaar af te stemmen.[1] Daarnaast moet de leef- en werkkwaliteit in de directe omgeving van de openbaar-vervoerknooppunten worden verbeterd, door de bouw van nieuwe woningen en kantoren en extra faciliteiten zoals parkeerplaatsen.

Het initiatief voor Stedenbaan is genomen in december 2003, toen op een bestuurdersconferentie van Zuid-Hollandse overheden afgesproken werd een platform op te richten dat tot doel had het openbaar vervoer in de Zuidvleugel effectiever en intensiever te benutten. Aanleiding was dat de groei van de infrastructuur in de regio niet in pas liep met de groei van de verschillende gemeentes in de regio naar een metropoolregio.[2] Na een verkennend onderzoek werden de ambities beschreven in het document 'Ruimtelijk Ambitiedocument Stedenbaan 2020'.
Het StedenbaanPlusnetwerk is opgebouwd uit hoofd(NS)spoorverbindingen, regionale spoorverbindingen, metro-systemen, sneltramverbindingen en regionale snelbusverbindingen.

Het netwerk bestaat uit zowel bestaande als nieuwe tracé's en/of stations.

Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.

Waardering: (0 stemmen)

Bijlagen

  • Stedenbaan stations [Stedenbaanplus - regiorail]

    20-12-2018, WMS,
  • Ruimte_Ruimte_WFS:Stedenbaanplus_stations

    20-12-2018, WFS,

OV haltes Den Haag

16 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: De OV-halte kaart is een samengesteld product van leveringen van diverse exploitanten die in de gemeente Den Haag opereren. De brondata is afkomstig van het NDOV loket en vervolgens bewerkt door DSO/PSO van de gemeente Den Haag.
  • Doel registratie: Beheer openbare ruimte
  • Beperkingen: Deze dataset is niet geschikt voor juridische of landmeetkundige doeleinden
  • Mogelijkheden: Deze dataset is geschikt voor het inzichtelijk maken van de locatie op de kaart
  • Coördinatenstelsel: RDnew. De KML is WGS84
Waardering: (27 stemmen)

Bijlagen

  • ovhaltes.xlsx

    21-05-2019, XLSX,
  • ovhaltes.csv

    21-05-2019, CSV,
  • ovhaltes.html

    21-05-2019, HTML,
  • ovhaltes.json

    21-05-2019, JSON,
  • ovhaltes.zip

    21-05-2019, ZIP,
  • ovhaltes.kml

    21-05-2019, KML,

Bewegwijzering

keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Data is afkomstig van de Nationale Bewegwijzeringsdienst (NBd). De NBd wordt aangestuurd door vertegenwoordigers van de VNG, UVW, IPO en RWS. De NBd is formeel onderdeel van Rijkswaterstaat, maar de aansturing gebeurd door de gezamenlijke partijen.

Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.

Waardering: (1 stem)

Bijlagen

  • Bewegwijzering

    20-12-2018, WMS,
  • Verkeer_Verkeer_opendata_totaal_WFS:Bewegwijzering

    20-12-2018, WFS,

Abris Den Haag

14 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: Locaties van abri's (wachthuisjes voor het openbaar vervoer)
  • Bron: BGT gemeente Den Haag
  • Doel registratie: inventarisatie
  • Kwaliteit: Abri's zijn onderdeel van het straatmeubilair in de openbare ruimte van Den Haag. Hiervan is de aangegeven locatie in de dataset betrouwbaar maar is het moeilijk iets te zeggen over de volledigheid. Toch kiest de gemeente ervoor ze aan te bieden als open data. De afdeling Geo-informatie van de Gemeente Den Haag maakt de topografische kaart van Den Haag, officieel geheten: Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). De BGT wordt voornamelijk bijgehouden aan de hand van mutatiemeldingen. Uit het bouwvergunningenproces wordt gesignaleerd wanneer een pand bouwrijp is. De beheerprocessen wegen, groen en bomen hebben een vergelijkbaar proces waarbij wordt aangegeven waar de BGT moet worden bijgewerkt. Daarnaast wordt elk jaar 1/3 van Den Haag nagekeken door een landmeter die te voet op pad gaat. Hierbij wordt alles meegenomen, van hagenaar tot brandkraan, van boom tot straatlantaarn. Er is dus een cyclus van 3 jaar waarin de hele stad wordt verkend. Meldingen over objecten die wel in de stad aanwezig zijn maar niet in de dataset kunnen, vergezeld van een plaatje, gedaan worden op bgt@denhaag.nl.
  • Beperkingen: Deze dataset is niet geschikt voor juridische of landmeetkundige doeleinden
  • Mogelijkheden: Deze dataset is geschikt voor het inzichtelijk maken van de locatie op de kaart
  • Coördinatenstelsel: RDnew. De KML is WGS84
Waardering: (23 stemmen)

Bijlagen

  • abris.json

    21-05-2019, JSON,
  • abris.html

    21-05-2019, HTML,
  • abris.kml

    21-05-2019, KML,
  • abris.csv

    21-05-2019, CSV,
  • abris.zip

    21-05-2019, ZIP,
  • abris.xlsx

    21-05-2019, XLSX,