Datasets

FilterActive filter: Openbaar | Reset

Openbare afvalcontainers Tilburg

70 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: Bij openbare containers wordt afval gescheiden in verzamelcontainers voor papier, plastic, rest, glas, textiel, drankkartons, metaal, luiers en incontinentiemateriaal
  • Bron: Beheersysteem BAT
  • Doel registratie: Inzichtelijk maken van de dichtstbijzijnde verzamel container
  • Beperkingen: Deze dataset is niet geschikt voor juridische of landmeetkundige doeleinden
  • Mogelijkheden: Deze dataset is geschikt voor het inzichtelijk maken van de locatie op de kaart
  • Coördinatenstelsel: WGS1984 (EPSG:4326)
Waardering: (40 stemmen)

Bijlagen

  • CSV

    24-04-2019, CSV,
  • KML

    24-04-2019, KML,
  • SHP

    24-04-2019, SHP,
  • GeoJSON

    24-04-2019, GeoJSON,

Fietspompen

11 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Dataset mbt openbare fietspompen die bij openbaar vervoer haltes staan in Utrecht.

Waardering: (2 stemmen)

Bijlagen

  • fietspompen haltes.xlsx

    17-05-2017, XLS,

Toegankelijke toilleten

22 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Dataset mbt toegankelijke openbare toiletten in Utrecht. In deze dataset staan de volgende gegevens vermeld:

  • naam;
  • adres;
  • telefoonnr;
  • openingstijden;
  • lift;
  • melden bij receptie;
  • toegankelijk;

Hier vind je de toegankelijke toiletten in Utrecht op kaart weergegeven:

De data-eingenaar is Vergunningen, Handhaving en Toezicht, Gemeente Utrecht

Waardering: (7 stemmen)

Bijlagen

  • Toegankelijke toiletten

    01-01-1970, XML,

Informatieregister gemeente Utrecht

63 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Overzicht van de datasets die gebruikt worden binnen gemeente Utrecht. Het overzicht is een resultaat van een inventarisatie van datasets die momenteel wordt uitgevoerd binnen gemeente Utrecht.

In dit overzicht is te zien welke datasets per organisatieonderdeel beschikbaar zijn, of deze datasets openbaar toegankelijk zijn en of deze datasets beschikbaar gesteld zijn als open data. Het verschil tussen openbaar toegankelijke datasets en ‘open datasets’ is dat open datasets ‘machine-leesbaar’ zijn en openbaar toegankelijke datasets (die geen open data zijn) zijn dat niet. Daarnaast biedt dit overzicht inzicht in welke datasets niet als open data beschikbaar worden gesteld, bijvoorbeeld vanwege privacy of gebrek aan kwaliteit van de betreffende dataset.

Voor hergebruikers is dit overzicht bedoeld om inzicht te krijgen in welke datasets binnen gemeente Utrecht aanwezig zijn en welke daarvan beschikbaar zijn als open data (of dat in de toekomst gaan zijn) en welke niet met bijbehorende reden. Hier staat een link weergegeven naar het plan van aanpak inventarisatie datasets:

Waardering: (26 stemmen)

Bijlagen

  • Informatieregister gemeente Utrecht

    17-12-2018, XLSX,

Bereikbaarheid Utrecht

100 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Dataset mbt tevredenheid van Utrechtse bewoners over bereikbaarheid op totaal- en wijkniveau. In deze dataset staan de volgende gegevens vermeld:

  • openbaar vervoer in de buurt;
  • bereikbaarheid van de buurt per auto;
  • bereikbaarheid van de binnenstad; lopend
  • bereikbaarheid van de binnenstad; met de fiets;
  • bereikbaarheid van de binnenstad; met de scooter/brommer;
  • bereikbaarheid van de binnenstad; met de auto;
  • bereikbaarheid van de binnenstad; met de bus;
  • bereikbaarheid van de binnenstad; met de tram;
  • bereikbaarheid van de binnenstad; met de trein;
  • lopend naar de binnenstad gaat;
  • met de fiets naar de binnenstad gaat;
  • met de scooter/brommer naar de binnenstad gaat;
  • met de bus naar de binnenstad gaat;
  • met de tram naar de binnenstad gaat;
  • met de trein naar de binnenstad gaat.

Deze data zijn afkomstig uit de buurtmonitor WistUData waar data over Utrecht mbt verschillende onderwerpen te vinden zijn. De data uit de buurtmonitor WistUData worden verzameld door afdeling Onderzoek van de gemeente Utrecht.

Hier staat de link naar de buurtmonitor WistUData waar je de selectie van data mbt inwoners kan vinden:

Waardering: (41 stemmen)

Bijlagen

  • Bereikbaarheid

    22-02-2016, URL,

Kraanwater tappunten

13 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Dataset mbt openbare tappunten voor kraanwater in Utrecht. In deze dataset staan de volgende gegevens vermeld:

  • uniek ID nummer;
  • adres;
  • postcode;
  • wijk;
  • buurt;
  • jaar plaatsing;
  • uniek ID nummer.

Hier staan de kraanwater tappunten in Utrecht op kaart weergegeven:

Hier vind je meer informatie over kraanwater tappunten op de website van gemeente Utrecht:

Waardering: (7 stemmen)

Bijlagen

  • Kraanwater tappunten

    01-01-1970, XML,

Bushaltes gemeente Utrecht

46 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Overzicht van bushaltes in de gemeente Utrecht

Waardering: (3 stemmen)

Bijlagen

  • Bushaltes gemeente Utrecht

    10-08-2015, CSV,

Bushaltes langs de provinciale wegen

keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Hier wordt een overzicht gegeven de de Bushaltes in beheer dan DBI.

Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.

Waardering: (1 stem)

Bijlagen

  • Bushaltes 1

    20-12-2018, WMS,
  • Verkeer_Verkeer_opendata_totaal_WFS:Bushaltes

    20-12-2018, WFS,

Bomen, Alblasserdam

20 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: dataset met de straat- en parkbomen van de gemeente, die als individuele boom zijn opgenomen in het beheersysteem van de gemeente. Dit zijn veelal de bomen die langs straten en op pleinen staan. Bomen die in een park of in een bos gebied zijn niet noodzakelijkerwijs allemaal opgenomen.
  • Bron: gemeente Alblasserdam, beheersysteem
  • Doel: inzicht geven in het bomenareaal binnen de gemeente.
  • Mogelijkheden: het bestand wordt gepubliceerd om personen en organisaties in de gelegenheid te stellen om kennis te nemen van de verscheidenheid aan bomen binnen de gemeente.
  • Beperkingen: Het publiceren van het bestand als Open Data gebeurt vooralsnog als proef. Het bestand is niet geschikt voor juridische of landmeetkundige doeleinden. Er kunnen geen rechten aan het bestand worden ontleend van welke aard dan ook.
  • Gebruiksvoorwaarden: Creative Commons CC-0. Zie de proclaimer op de website van de gemeente
Waardering: (47 stemmen)

Bijlagen

  • Bomen Alblasserdam

    19-05-2017, CSV,

Stedenbaanplus invloedsgebieden

keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Stedenbaan (sinds 2013 officieel StedenbaanPlus geheten) is een zogenaamd Transit-oriented development-programma voor ruimtelijke ontwikkeling en hoogwaardig openbaar vervoer in het zuidelijk deel van de Nederlandse Randstad. Stedenbaan is een samenwerking van de Nederlandse Spoorwegen, ProRail, de Provincie Zuid-Holland, Stadsgewest Haaglanden, Stadsregio Rotterdam, Regio Holland-Rijnland, de Drechtsteden, het Intergemeentelijk Samenwerkingsorgaan Midden-Holland, de Gemeente Den Haag en de Gemeente Rotterdam.

Doel van het programma is het verbeteren van het openbaar vervoer in het zuidelijk deel van de Randstad (Zuidvleugel), door de kwaliteit van de openbaar vervoerverbindingen te verbeteren, met een hogere frequentie te rijden, en het openbaar vervoer meer op elkaar af te stemmen.[1] Daarnaast moet de leef- en werkkwaliteit in de directe omgeving van de openbaar-vervoerknooppunten worden verbeterd, door de bouw van nieuwe woningen en kantoren en extra faciliteiten zoals parkeerplaatsen.

Het initiatief voor Stedenbaan is genomen in december 2003, toen op een bestuurdersconferentie van Zuid-Hollandse overheden afgesproken werd een platform op te richten dat tot doel had het openbaar vervoer in de Zuidvleugel effectiever en intensiever te benutten. Aanleiding was dat de groei van de infrastructuur in de regio niet in pas liep met de groei van de verschillende gemeentes in de regio naar een metropoolregio.[2] Na een verkennend onderzoek werden de ambities beschreven in het document 'Ruimtelijk Ambitiedocument Stedenbaan 2020'.
Het StedenbaanPlusnetwerk is opgebouwd uit hoofd(NS)spoorverbindingen, regionale spoorverbindingen, metro-systemen, sneltramverbindingen en regionale snelbusverbindingen.

Het netwerk bestaat uit zowel bestaande als nieuwe tracé's en/of stations.

Afgesproken is om te werken met cirkelvormige invloedsgebieden rondom de stations en de haltes, gedifferentieerd naar de verschillende categorieën: de stations van de hoofd- en regionale spoorverbindingen en de metrostations van de Stadsregio Rotterdam hebben een straal van 1200m; de overige haltes hebben een straal van 800m.

Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.

Waardering: (0 stemmen)

Bijlagen

  • Invloedsgebied [Stedenbaanplus - regiorail]

    20-12-2018, WMS,
  • Ruimte_Ruimte_WFS:Stedenbaanplus_invloedsgebieden

    20-12-2018, WFS,

Stedenbaanplus stations

keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Stedenbaan (sinds 2013 officieel StedenbaanPlus geheten) is een zogenaamd Transit-oriented development-programma voor ruimtelijke ontwikkeling en hoogwaardig openbaar vervoer in het zuidelijk deel van de Nederlandse Randstad. Stedenbaan is een samenwerking van de Nederlandse Spoorwegen, ProRail, de Provincie Zuid-Holland, Stadsgewest Haaglanden, Stadsregio Rotterdam, Regio Holland-Rijnland, de Drechtsteden, het Intergemeentelijk Samenwerkingsorgaan Midden-Holland, de Gemeente Den Haag en de Gemeente Rotterdam.

Doel van het programma is het verbeteren van het openbaar vervoer in het zuidelijk deel van de Randstad (Zuidvleugel), door de kwaliteit van de openbaar vervoerverbindingen te verbeteren, met een hogere frequentie te rijden, en het openbaar vervoer meer op elkaar af te stemmen.[1] Daarnaast moet de leef- en werkkwaliteit in de directe omgeving van de openbaar-vervoerknooppunten worden verbeterd, door de bouw van nieuwe woningen en kantoren en extra faciliteiten zoals parkeerplaatsen.

Het initiatief voor Stedenbaan is genomen in december 2003, toen op een bestuurdersconferentie van Zuid-Hollandse overheden afgesproken werd een platform op te richten dat tot doel had het openbaar vervoer in de Zuidvleugel effectiever en intensiever te benutten. Aanleiding was dat de groei van de infrastructuur in de regio niet in pas liep met de groei van de verschillende gemeentes in de regio naar een metropoolregio.[2] Na een verkennend onderzoek werden de ambities beschreven in het document 'Ruimtelijk Ambitiedocument Stedenbaan 2020'.
Het StedenbaanPlusnetwerk is opgebouwd uit hoofd(NS)spoorverbindingen, regionale spoorverbindingen, metro-systemen, sneltramverbindingen en regionale snelbusverbindingen.

Het netwerk bestaat uit zowel bestaande als nieuwe tracé's en/of stations.

Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.

Waardering: (0 stemmen)

Bijlagen

  • Stedenbaan stations [Stedenbaanplus - regiorail]

    20-12-2018, WMS,
  • Ruimte_Ruimte_WFS:Stedenbaanplus_stations

    20-12-2018, WFS,

Sporen Den Haag

7 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: Sporen van tram en trein in Den Haag. (Let wel: bevat alleen de ligging van de sporen en geen informatie over tramlijnen.)
  • Bron: BGT gemeente Den Haag
  • Doel registratie: Maken van de topografische kaart van Den Haag
  • Viewer: https://arcg.is/1T01W1
  • Coördinatenstelsel: RDnew. De KML is WGS84
Waardering: (33 stemmen)

Bijlagen

  • spoor.html

    31-08-2018, HTML,
  • spoor.zip

    21-05-2019, ZIP,
  • spoor.kml

    21-05-2019, KML,
  • spoor.json

    21-05-2019, JSON,

Bomen Sliedrecht

16 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: dataset met alle straat- en parkbomen van de gemeente Sliedrecht die als individuele boom zijn opgenomen in het beheersysteem van de gemeente. Dit zijn veelal de bomen die langs straten en op pleinen staan. Bomen die in een park of in een bos gebied zijn niet noodzakelijkerwijs allemaal opgenomen.
  • Bron: gemeente Sliedrecht, beheersysteem
  • Doel: inzicht geven in het bomenareaal binnen de gemeente.
  • Mogelijkheden: het bestand wordt gepubliceerd om personen en organisaties in de gelegenheid te stellen om kennis te nemen van de verscheidenheid aan bomen binnen de gemeente.
  • Beperkingen: Het publiceren van het bestand als Open Data gebeurt vooralsnog als proef. Het bestand is niet geschikt voor juridische of landmeetkundige doeleinden. Er kunnen geen rechten aan het bestand worden ontleend van welke aard dan ook.
  • Gebruiksvoorwaarden: Creative Commons CC-0. Zie de proclaimer op de website van de gemeente
  • Coordinatenstelsel: WGS1984 (EPSG:4326)

De data-eigenaar is te bereiken via het contactformulier achter deze link: https://www.sliedrecht.nl/pls/iform/formEgemFormToon?F_FORMNR=102927&F_P...

Waardering: (11 stemmen)

Bijlagen

  • bomen sliedrecht (kmz)

    12-04-2017, KMZ,
  • bomen Sliedrecht

    12-04-2017, CSV,
  • bomen sliedrecht (Shapefile)

    12-04-2017, shape,
  • bomen Sliedrecht (geojson)

    12-04-2017, GeoJSON,

Bomen Tilburg

45 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: Een boom is een overblijvende plant met een verhoute stam en een kroon (kruin). Er is geen eensgezindheid over de omschrijving van een boom. De meeste definities noemen hoogte (minimaal 4 meter) en het bezitten van één stam.
  • Bron: Beheersysteem gemeente Tilburg
  • Doel registratie: Inzichtelijk maken van het bomen areaal
  • Beperkingen: Deze dataset is niet geschikt voor juridische of landmeetkundige doeleinden
  • Mogelijkheden: Deze dataset is geschikt voor het inzichtelijk maken van de locatie op de kaart
  • Coördinatenstelsel: WGS1984 (EPSG:4326)
Waardering: (40 stemmen)

Bijlagen

  • GEOJSON

    24-04-2019, GeoJSON,
  • CSV

    24-04-2019, CSV,
  • SHP

    24-04-2019, SHP,

Bewegwijzering

keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Data is afkomstig van de Nationale Bewegwijzeringsdienst (NBd). De NBd wordt aangestuurd door vertegenwoordigers van de VNG, UVW, IPO en RWS. De NBd is formeel onderdeel van Rijkswaterstaat, maar de aansturing gebeurd door de gezamenlijke partijen.

Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.

Waardering: (1 stem)

Bijlagen

  • Bewegwijzering

    20-12-2018, WMS,
  • Verkeer_Verkeer_opendata_totaal_WFS:Bewegwijzering

    20-12-2018, WFS,