Datasets

FilterActive filter: Lawaai | Reset

Geluidsbelasting railverkeer nacht Den Haag

8 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: Bronjaar 2016. De kaarten bieden een weergave van de berekende geluidsbelasting op de gevels van gebouwen. Op alle geluidsgevoelige gebouwen zijn op de gevels rekenpunten op 4 meter hoogte gegenereerd. Op deze rekenpunten is de geluidsbelasting berekend. Daardoor is het geluidsbeeld op stedelijk niveau vrij betrouwbaar. Op basis van de kaarten kunnen echter geen conclusies worden getrokken met betrekking tot de geluidsbelasting van individuele woningen, met name als het gaat om portiekwoningen, appartementen- en flatgebouwen (gestapelde bouw). Daarvoor is het rekenmodel te grofmazig. De berekende geluidsbelastingen op de gevel zeggen evenmin iets over het niveau binnen in woningen.
  • Beperkingen: Deze dataset is niet geschikt voor juridische of landmeetkundige doeleinden
  • Mogelijkheden: Deze dataset is geschikt voor het inzichtelijk maken van de locatie op de kaart
  • Coördinatenstelsel: RDnew. De KML is WGS84
Waardering: (9 stemmen)

Bijlagen

  • geluidsbelasting2016railnacht.kml

    26-03-2019, KML,
  • geluidsbelasting2016railnacht.json

    26-03-2019, JSON,
  • geluidsbelasting2016railnacht.zip

    26-03-2019, ZIP,

Geluidsbelasting verkeer en industrie dag Den Haag

6 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: Bronjaar 2016. De kaarten bieden een weergave van de berekende geluidsbelasting op de gevels van gebouwen. Op alle geluidsgevoelige gebouwen zijn op de gevels rekenpunten op 4 meter hoogte gegenereerd. Op deze rekenpunten is de geluidsbelasting berekend. Daardoor is het geluidsbeeld op stedelijk niveau vrij betrouwbaar. Op basis van de kaarten kunnen echter geen conclusies worden getrokken met betrekking tot de geluidsbelasting van individuele woningen, met name als het gaat om portiekwoningen, appartementen- en flatgebouwen (gestapelde bouw). Daarvoor is het rekenmodel te grofmazig. De berekende geluidsbelastingen op de gevel zeggen evenmin iets over het niveau binnen in woningen.
  • Beperkingen: Deze dataset is niet geschikt voor juridische of landmeetkundige doeleinden
  • Mogelijkheden: Deze dataset is geschikt voor het inzichtelijk maken van de locatie op de kaart
  • Coördinatenstelsel: RDnew. De KML is WGS84
Waardering: (36 stemmen)

Bijlagen

  • geluidsbelasting2016industriedag.zip

    26-03-2019, ZIP,
  • geluidsbelasting2016industriedag.kml

    26-03-2019, KML,
  • geluidsbelasting2016industriedag.json

    26-03-2019, JSON,

Geluidsbelasting wegverkeer dag Den Haag

6 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: Bronjaar 2016. De kaarten bieden een weergave van de berekende geluidsbelasting op de gevels van gebouwen. Op alle geluidsgevoelige gebouwen zijn op de gevels rekenpunten op 4 meter hoogte gegenereerd. Op deze rekenpunten is de geluidsbelasting berekend. Daardoor is het geluidsbeeld op stedelijk niveau vrij betrouwbaar. Op basis van de kaarten kunnen echter geen conclusies worden getrokken met betrekking tot de geluidsbelasting van individuele woningen, met name als het gaat om portiekwoningen, appartementen- en flatgebouwen (gestapelde bouw). Daarvoor is het rekenmodel te grofmazig. De berekende geluidsbelastingen op de gevel zeggen evenmin iets over het niveau binnen in woningen.
  • Beperkingen: Deze dataset is niet geschikt voor juridische of landmeetkundige doeleinden
  • Mogelijkheden: Deze dataset is geschikt voor het inzichtelijk maken van de locatie op de kaart
  • Coördinatenstelsel: RDnew. De KML is WGS84
Waardering: (36 stemmen)

Bijlagen

  • geluidsbelasting2016wegdag.zip

    26-03-2019, ZIP,
  • geluidsbelasting2016wegdag.json

    26-03-2019, JSON,
  • geluidsbelasting2016wegdag.kml

    26-03-2019, KML,

Geluidsbelasting wegverkeer nacht Den Haag

6 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: Bronjaar 2016. De kaarten bieden een weergave van de berekende geluidsbelasting op de gevels van gebouwen. Op alle geluidsgevoelige gebouwen zijn op de gevels rekenpunten op 4 meter hoogte gegenereerd. Op deze rekenpunten is de geluidsbelasting berekend. Daardoor is het geluidsbeeld op stedelijk niveau vrij betrouwbaar. Op basis van de kaarten kunnen echter geen conclusies worden getrokken met betrekking tot de geluidsbelasting van individuele woningen, met name als het gaat om portiekwoningen, appartementen- en flatgebouwen (gestapelde bouw). Daarvoor is het rekenmodel te grofmazig. De berekende geluidsbelastingen op de gevel zeggen evenmin iets over het niveau binnen in woningen.
  • Beperkingen: Deze dataset is niet geschikt voor juridische of landmeetkundige doeleinden
  • Mogelijkheden: Deze dataset is geschikt voor het inzichtelijk maken van de locatie op de kaart
  • Coördinatenstelsel: RDnew. De KML is WGS84
Waardering: (31 stemmen)

Bijlagen

  • geluidsbelasting2016wegnacht.json

    26-03-2019, JSON,
  • geluidsbelasting2016wegnacht.zip

    26-03-2019, ZIP,
  • geluidsbelasting2016wegnacht.kml

    26-03-2019, KML,

Overlast lawaai en stank

53 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Dataset mbt overlast van lawaai en stank in Utrecht in de jaren 2006 tm 2017 op totaal- en wijkniveau. In deze dataset staan de volgende gegevens vermeld:

  • (soms of vaak) last van lawaai in de buurt;
  • vaak last van lawaai van verkeer in de buurt;
  • vaak last van overig lawaai (excl verkeerslawaai) in de buurt;
  • (soms of vaak) last van stank in de buurt;
  • vaak last van stank door verkeer in de buurt;
  • vaak last van overige stank (excl stank door verkeer) in de buurt;
  • vaak last van luchtvervuiling in de buurt;
  • tevreden over de inzameling van huishoudelijk afval.

Deze data zijn afkomstig uit de buurtmonitor WistUData waar data over Utrecht mbt verschillende onderwerpen te vinden zijn. De data uit de buurtmonitor WistUData worden verzameld door afdeling Onderzoek van de gemeente Utrecht.

Hier staat de link naar de buurtmonitor WistUData waar je de selectie van data mbt inwoners kan vinden:

Waardering: (50 stemmen)

Bijlagen

  • Overlast lawaai en stank Utrecht wijkniveau

    02-08-2016, LINK,

Geluidsbelasting railverkeer dag Den Haag

6 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: Bronjaar 2016. De kaarten bieden een weergave van de berekende geluidsbelasting op de gevels van gebouwen. Op alle geluidsgevoelige gebouwen zijn op de gevels rekenpunten op 4 meter hoogte gegenereerd. Op deze rekenpunten is de geluidsbelasting berekend. Daardoor is het geluidsbeeld op stedelijk niveau vrij betrouwbaar. Op basis van de kaarten kunnen echter geen conclusies worden getrokken met betrekking tot de geluidsbelasting van individuele woningen, met name als het gaat om portiekwoningen, appartementen- en flatgebouwen (gestapelde bouw). Daarvoor is het rekenmodel te grofmazig. De berekende geluidsbelastingen op de gevel zeggen evenmin iets over het niveau binnen in woningen.
  • Beperkingen: Deze dataset is niet geschikt voor juridische of landmeetkundige doeleinden
  • Mogelijkheden: Deze dataset is geschikt voor het inzichtelijk maken van de locatie op de kaart
  • Coördinatenstelsel: RDnew. De KML is WGS84
Waardering: (33 stemmen)

Bijlagen

  • geluidsbelasting2016raildag.zip

    26-03-2019, ZIP,
  • geluidsbelasting2016raildag.json

    26-03-2019, JSON,
  • geluidsbelasting2016raildag.kml

    26-03-2019, KML,