Datasets

FilterActive filter: Geluid | Reset

Overlast lawaai en stank

53 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Dataset mbt overlast van lawaai en stank in Utrecht in de jaren 2006 tm 2017 op totaal- en wijkniveau. In deze dataset staan de volgende gegevens vermeld:

  • (soms of vaak) last van lawaai in de buurt;
  • vaak last van lawaai van verkeer in de buurt;
  • vaak last van overig lawaai (excl verkeerslawaai) in de buurt;
  • (soms of vaak) last van stank in de buurt;
  • vaak last van stank door verkeer in de buurt;
  • vaak last van overige stank (excl stank door verkeer) in de buurt;
  • vaak last van luchtvervuiling in de buurt;
  • tevreden over de inzameling van huishoudelijk afval.

Deze data zijn afkomstig uit de buurtmonitor WistUData waar data over Utrecht mbt verschillende onderwerpen te vinden zijn. De data uit de buurtmonitor WistUData worden verzameld door afdeling Onderzoek van de gemeente Utrecht.

Hier staat de link naar de buurtmonitor WistUData waar je de selectie van data mbt inwoners kan vinden:

Waardering: (50 stemmen)

Bijlagen

  • Overlast lawaai en stank Utrecht wijkniveau

    02-08-2016, LINK,

Geluidszonering Rotterdam Airport - Terrein

keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Op grond van de luchtvaartwet is bepaald waar de geluidszones rond binnenlandse vliegvelden liggen. De overheid heeft de geluidszones in hoofdzaak vastgesteld om de geluidsoverlast voor omwonenden van luchthavens binnen de perken te houden. Daarnaast hebben de zones een functie uit het oogpunt van ruimtelijke ordening. Binnen de zones gelden bijvoorbeeld beperkingen voor nieuwbouw en voor de vestiging van bepaalde bedrijven en reeds aanwezige geluidgevoelige gebouwen (woningen, scholen, et cetera) worden zonodig geïsoleerd.
Rotterdam Airport ligt aan de noordelijke stadsrand van Rotterdam. Het luchtverkeer kan gebruik maken van een verharde baan van 2200 x 45 meter. De baan is geschikt voor gebruik tijdens minder gunstige weersomstandigheden. Er geldt 's nachts een nachtregime. Op Rotterdam Airport worden, afgezien van de vluchten met de kleine luchtvaart vooral lijnvluchten uitgevoerd en in mindere mate charter- en vrachtvluchten.

Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.

Waardering: (0 stemmen)

Bijlagen

  • Rotterdam Airport terrein

    20-12-2018, WMS,
  • Milieu_Milieu_geluid_WFS:Rotterdam_Airport_terrein

    20-12-2018, WFS,

Geluidsbelasting langs wegen per nacht 2012

keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

De gegevens voor de berekening van geluidcontouren t.g.v. wegverkeer zijn gebaseerd op de gegevens zoals aangeleverd door de provincie Zuid-Holland. Alle akoestische rekenmodellen zijn conform Besluit geluidhinder 2006 opgesteld. Voor het doorrekenen van de modellen is de rekensoftware van de DGMR Geomilieu versie 1.91 gebruikt. Bij de geluidcontouren t.g.v. het wegverkeer is de aftrek volgens artikel 110g Wet geluidhinder is niet van toepassing.

Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.

Waardering: (0 stemmen)

Bijlagen

  • Geluidscontouren per nacht 2012

    20-12-2018, WMS,
  • Milieu_Milieu_geluid_WFS:Geluidscontouren_per_nacht_2012

    20-12-2018, WFS,

Geluidsbelasting railverkeer dag Den Haag

6 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: Bronjaar 2016. De kaarten bieden een weergave van de berekende geluidsbelasting op de gevels van gebouwen. Op alle geluidsgevoelige gebouwen zijn op de gevels rekenpunten op 4 meter hoogte gegenereerd. Op deze rekenpunten is de geluidsbelasting berekend. Daardoor is het geluidsbeeld op stedelijk niveau vrij betrouwbaar. Op basis van de kaarten kunnen echter geen conclusies worden getrokken met betrekking tot de geluidsbelasting van individuele woningen, met name als het gaat om portiekwoningen, appartementen- en flatgebouwen (gestapelde bouw). Daarvoor is het rekenmodel te grofmazig. De berekende geluidsbelastingen op de gevel zeggen evenmin iets over het niveau binnen in woningen.
  • Viewer: https://arcg.is/Djy8u
  • Beperkingen: Deze dataset is niet geschikt voor juridische of landmeetkundige doeleinden
  • Mogelijkheden: Deze dataset is geschikt voor het inzichtelijk maken van de locatie op de kaart
  • Coördinatenstelsel: RDnew. De KML is WGS84
Waardering: (33 stemmen)

Bijlagen

  • geluidsbelasting2016raildag.zip

    21-05-2019, ZIP,
  • geluidsbelasting2016raildag.json

    21-05-2019, JSON,
  • geluidsbelasting2016raildag.kml

    21-05-2019, KML,

Geluidsbelasting langs wegen per nacht 2013

keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

De gegevens voor de berekening van geluidcontouren t.g.v. wegverkeer zijn gebaseerd op de gegevens zoals aangeleverd door de provincie Zuid-Holland. Alle akoestische rekenmodellen zijn conform Besluit geluidhinder 2006 opgesteld. Voor het doorrekenen van de modellen is de rekensoftware van de DGMR Geomilieu versie 1.91 gebruikt. Bij de geluidcontouren t.g.v. het wegverkeer is de aftrek volgens artikel 110g Wet geluidhinder is niet van toepassing.

Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.

Waardering: (0 stemmen)

Bijlagen

  • Geluidscontouren per nacht 2013

    20-12-2018, WMS,
  • Milieu_Milieu_geluid_WFS:Geluidscontouren_per_nacht_2013

    20-12-2018, WFS,

Geluidsbelasting langs wegen per etmaal 2012

keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

De gegevens voor de berekening van geluidcontouren t.g.v. wegverkeer zijn gebaseerd op de gegevens zoals aangeleverd door de provincie Zuid-Holland. Alle akoestische rekenmodellen zijn conform Besluit geluidhinder 2006 opgesteld. Voor het doorrekenen van de modellen is de rekensoftware van de DGMR Geomilieu versie 1.91 gebruikt. Bij de geluidcontouren t.g.v. het wegverkeer is de aftrek volgens artikel 110g Wet geluidhinder is niet van toepassing.

Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.

Waardering: (0 stemmen)

Bijlagen

  • Geluidscontouren per etmaal 2012

    20-12-2018, WMS,
  • Milieu_Milieu_geluid_WFS:Geluidscontouren_per_etmaal_2012

    20-12-2018, WFS,

Milieubeschermingsgebieden voor stilte

keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Deze kaarten vormen een onderdeel van de Provinciale milieuverordening Zuid-Holland en bevatten de milieubeschermingsgebieden voor stilte van de provincie. Voor de productie van deze kaarten is uitgegaan van de vigerende milieubeschermingsgebieden voor stilte, zoals vastgesteld door Provinciale Staten in het kader van de Provinciale milieuverordening Zuid-Holland. De kaarten geven een overzicht van de milieubeschermingsgebieden voor stilte (stiltegebieden) op grond van de Provinciale milieuverordening Zuid-Holland, zoals deze geldt na de wijzigingen van de achtste tranche die op 1 mei 2013 van kracht werd. Een milieubeschermingsgebied voor stilte is een in de Provinciale milieuverordening aangewezen gebied als bedoeld in artikel 1.2, tweede lid, onder b, van de Wet Milieubeheer, waarvoor in de Provinciale milieuverordening regels zijn gesteld inzake het voorkomen of beperken van geluidhinder. De aangewezen gebieden zijn aangegeven op bij de Provinciale milieuverordening behorende kaarten. Het gebied is primair bepaald aan de hand van het criterium van de geluidbelasting, de 40db(A)-contour. Dit wordt echter niet als harde grens gehanteerd, de grenzen zijn soms mede bepaald door herkenbare elementen in het landschap (sloten, wegen en vaarwegen) met een duidelijke scheidende werking.

Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.

Waardering: (0 stemmen)

Bijlagen

  • Milieubeschermingsgebieden voor stilte

    20-12-2018, WMS,
  • Inspire_WFS:StilteGebieden

    20-12-2018, WFS,

Geluidszonering Schiphol 20 Ke-contour

keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Het beperkingengebied van de luchthaven Schiphol inclusief de 20 KE-contour.

Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.

Waardering: (3 stemmen)

Bijlagen

  • Milieu_Milieu_geluid_WFS:Luchthaven_Schiphol_20_Ke-contour

    20-12-2018, WFS,
  • 20 Ke-contour Luchthaven Schiphol

    20-12-2018, WMS,

Den Haag Luchtkwaliteit

keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: Voor de serious game omgevingswet zijn vier sensorkasten opgehangen om het effect te meten van diverse interventies in de openbare ruimte. Deze sensoren meten fijnstof, CO2 uitstoot en geluid op een specifieke locatie.
  • Beperking: Deze dataset is niet geschikt voor juridische of landmeetkundige doeleinden
  • Specificatie:
  • Sensor: CO2, Waarde: 0-5000ppm, onnnauwkeurigheid +/- 40ppm +3%F.S
  • Sensor: Noise, Waarde: 30-120dB,onnnauwkeurigheid +/- 0.5dB
  • Sensor: PMS, Waarde: uG/m3,onnnauwkeurigheid +/- 10%@100~500ug/m3
  • Sensor: temperatuur, Waarde:graden Celsius, onnnauwkeurigheid: +/- 0.5 graad
Waardering: (0 stemmen)

Bijlagen

  • _luchtkwaliteit

    09-05-2019, ,

Geluidsbelasting verkeer en industrie dag Den Haag

6 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: Bronjaar 2016. De kaarten bieden een weergave van de berekende geluidsbelasting op de gevels van gebouwen. Op alle geluidsgevoelige gebouwen zijn op de gevels rekenpunten op 4 meter hoogte gegenereerd. Op deze rekenpunten is de geluidsbelasting berekend. Daardoor is het geluidsbeeld op stedelijk niveau vrij betrouwbaar. Op basis van de kaarten kunnen echter geen conclusies worden getrokken met betrekking tot de geluidsbelasting van individuele woningen, met name als het gaat om portiekwoningen, appartementen- en flatgebouwen (gestapelde bouw). Daarvoor is het rekenmodel te grofmazig. De berekende geluidsbelastingen op de gevel zeggen evenmin iets over het niveau binnen in woningen.
  • Viewer: https://arcg.is/Djy8u
  • Beperkingen: Deze dataset is niet geschikt voor juridische of landmeetkundige doeleinden
  • Mogelijkheden: Deze dataset is geschikt voor het inzichtelijk maken van de locatie op de kaart
  • Coördinatenstelsel: RDnew. De KML is WGS84
Waardering: (36 stemmen)

Bijlagen

  • geluidsbelasting2016industriedag.zip

    21-05-2019, ZIP,
  • geluidsbelasting2016industriedag.kml

    21-05-2019, KML,
  • geluidsbelasting2016industriedag.json

    21-05-2019, JSON,

Geluidsbelasting verkeer en industrie nacht Den Haag

6 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: Bronjaar 2016. De kaarten bieden een weergave van de berekende geluidsbelasting op de gevels van gebouwen. Op alle geluidsgevoelige gebouwen zijn op de gevels rekenpunten op 4 meter hoogte gegenereerd. Op deze rekenpunten is de geluidsbelasting berekend. Daardoor is het geluidsbeeld op stedelijk niveau vrij betrouwbaar. Op basis van de kaarten kunnen echter geen conclusies worden getrokken met betrekking tot de geluidsbelasting van individuele woningen, met name als het gaat om portiekwoningen, appartementen- en flatgebouwen (gestapelde bouw). Daarvoor is het rekenmodel te grofmazig. De berekende geluidsbelastingen op de gevel zeggen evenmin iets over het niveau binnen in woningen.
  • Viewer: https://arcg.is/Djy8u
  • Beperkingen: Deze dataset is niet geschikt voor juridische of landmeetkundige doeleinden
  • Mogelijkheden: Deze dataset is geschikt voor het inzichtelijk maken van de locatie op de kaart
  • Coördinatenstelsel: RDnew. De KML is WGS84
Waardering: (38 stemmen)

Bijlagen

  • geluidsbelasting2016industrienacht.zip

    21-05-2019, ZIP,
  • geluidsbelasting2016industrienacht.json

    21-05-2019, JSON,
  • geluidsbelasting2016industrienacht.kml

    21-05-2019, KML,

Geluidscontouren

27 keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Dataset met overzicht van de geluidscontouren van de EU kartering uit 2011. Meer informatie vind je op:

http://www.utrecht.nl/milieu/geluid/utrecht-brengt-geluid-in-kaart/

Waardering: (25 stemmen)

Bijlagen

  • Geluidscontouren

    20-12-2015, ZIP,

Geluidsbelasting langs wegen per etmaal 2016

keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

De gegevens voor de berekening van geluidcontouren t.g.v. wegverkeer zijn gebaseerd op de gegevens zoals aangeleverd door de provincie Zuid-Holland. Alle akoestische rekenmodellen zijn conform Besluit geluidhinder 2006 opgesteld. Voor het doorrekenen van de modellen is de rekensoftware van de DGMR Geomilieu versie 1.91 gebruikt. Bij de geluidcontouren t.g.v. het wegverkeer is de aftrek volgens artikel 110g Wet geluidhinder is niet van toepassing.

Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.

Waardering: (0 stemmen)

Bijlagen

  • Geluidscontouren per etmaal 2016

    20-12-2018, WMS,
  • Milieu_Milieu_geluid_WFS:Geluidscontouren_per_etmaal_2016

    20-12-2018, WFS,

Geluidsschermen Den Haag

keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer
  • Beschrijving: Locaties van geluidsschermen
  • Bron: BGT gemeente Den Haag
  • Doel registratie: Maken van de BGT
  • Kwaliteit: Standaard BGT kwaliteit
  • Viewer:
  • Coördinatenstelsel: RDnew. De KML is WGS84
Waardering: (1 stem)

Bijlagen

  • geluidsschermen.json

    21-05-2019, JSON,
  • geluidsschermen.kml

    21-05-2019, KML,
  • Geluidsschermen.zip

    21-05-2019, ZIP,

Geluidszonering Rotterdam the Hague Airport - 20-45 KE

keer bekeken | Beschrijving [+] | Link | reageer

Op grond van de luchtvaartwet is bepaald waar de geluidszones rond binnenlandse vliegvelden liggen. De overheid heeft de geluidszones in hoofdzaak vastgesteld om de geluidsoverlast voor omwonenden van luchthavens binnen de perken te houden. Daarnaast hebben de zones een functie uit het oogpunt van ruimtelijke ordening. Binnen de zones gelden bijvoorbeeld beperkingen voor nieuwbouw en voor de vestiging van bepaalde bedrijven en reeds aanwezige geluidgevoelige gebouwen (woningen, scholen, et cetera) worden zonodig geïsoleerd.

Rotterdam Airport ligt aan de noordelijke stadsrand van Rotterdam. Het luchtverkeer kan gebruik maken van een verharde baan van 2200 x 45 meter. De baan is geschikt voor gebruik tijdens minder gunstige weersomstandigheden. Er geldt 's nachts een nachtregime. Op Rotterdam Airport worden, afgezien van de vluchten met de kleine luchtvaart vooral lijnvluchten uitgevoerd en in mindere mate charter- en vrachtvluchten.

Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.

Waardering: (0 stemmen)

Bijlagen

  • Geluidszonering Rotterdam Airport Ke-contouren

    20-12-2018, WMS,
  • Milieu_Milieu_geluid_WFS:Geluidszonering_Rotterdam_Airport_Ke-contouren

    20-12-2018, WFS,